DIUMENGE, 25 D’ABRIL: VOLCÀ DE LA CROSA

Sant Dalmai-Mare de Déu de les Fonts-Volca de la Crosa-Ermita de Sant Llop-Bassa de Can Turon-Resclosa d’en Borràs-L’Onyar-Sant Dalmai. Ruta circular

Dades:
Volta circular d’uns 11 km, amb 200m de desnivell acumulat (petites pujades suaus, cap de llarga). Assequible per a tothom acostumat a caminar.

Descriptiu:
Anirem amb cotxes particulars fins a la zona d’aparcament a Sant Dalmai (a l’inici del carrer de l’Església) des d’on sortirem caminant. Visitarem unes tosqueres properes a Sant Dalmai, continuarem cap a la Mare de Déu de les Fonts (passant per la bassa i molí de Les Fonts i els amaradors de Salitja).  Pujarem al con del volca de La Crossa i baixarem a l’interior del cràter, creuant-lo (és el més gran de Catalunya amb 1.200m de diàmetre) i visitant la mina de desguàs.

Pujarem a l’ermita de Sant Llop i podrem gaudir del panorama des del mirador sobre les graveres de can Costa. Tot seguit baixarem cap a la resclosa d’en Borra passant per la Mina de sortida del desguàs del volcà i la font de Can Bosc, i per la bassa de Can Turon.

Resseguirem l’Onyar fins a Sant Dalmai.

• És necessari apuntar-se al mail del Club, no més tard de dissabte a les vuit del vespre.
  • S’haurà de signar la declaració responsable de la que us adjuntem una còpia. A la declaració confirmeu: no presentar símptomes, no haver estat en contacte amb persones positiu en Covid els darrers catorze dies i contactar amb el club en cas de ser positiu els següents catorze dies.
  • Es prendrà la temperatura corporal a cada participant, en cas de superar els 37º no s’hi podrà participar.
  • S’organitzarà amb grups de màxim 6 persones amb sortides escalonades.
  • En les aturades i reagrupaments s’haurà de respectar la distància de seguretat i fer ús de la mascareta.

Horari:
Sortirem a les 8h, des de Parc de la Sardana i anirem amb cotxes fins a Sant Dalmai, àrea d’aparcaments al començament del carrer de l’Església.

Calculem esta de tornada a Caldes de 13h a 13:30.

Punt de Trobada:
Parada bus al Parc de la Sardana

Consells:

• Calçat còmode i adequat per caminar.
  • Vestir-nos amb varies capes, farà fred a primera hora i, si fa sol, tindrem una temperatura molt més alta al migdia.
  • Portar  esmorzar i aigua.
  • Portar frontal si voleu treure el cap a l’interior de les Mines de desguàs del cràter del volcà de la Crosa.