DIUMENGE, 10 D’OCTUBRE: OIX-BESTRACÀ-HORTMOIER-OIX

Tornada a Caldes: Aproximadament 5h de la tarda

Distància: 16,9km

Desnivell positiu: 837m

Dificultat: No hi ha dificultat especial, tan sols el desnivell i el descens des del cim del Bestrecà per una tartera durant uns 15 minuts.

Ruta: Sortirem d’Oix seguint un sender local que ens portarà sempre pujant fins la casa del Peirer. D’allí pel coll de Bestrecà passarem per l’ermita de Sant Andreu de Bestrecà pujarem cap al cim. L’últim tram és de cresta rocosa amb pas una mica més dificultos. Un cop al cim passem per les restes del Castell. Baixem per una tartera que ens farà anar més en compte i seguirem baixant per camins i pista fins la casa de les Feixanes. Allí trobem el GR 11 i per pista seguim baixant fins que ens desviem per creuar el riu pel cim de pedres posades a la llera. Arribem al prat d’Hortmoier amb els roures centenaris i visitarem l’ermita de Sant Miquel. Recularem cap a la pista que hem deixat creuant altre cop el riu i seguirem en direcció Oix. Passem pel Grau d’Escales on gairebé es toquen la cresta del Ferran i la cresta del Gall. Un cop passem pel pont que travessa la riera d’Hortmoier deixarem la pista per agafar un caminet que per dins de bosc ens acostarà a Oix .

Mapa de a ruta

Recorregut de la ruta (format gpx)

· És necessari apuntar-s’hi al mail del Club, no més tard de dissabte a les vuit del vespre.

· S’haurà de signar la declaració responsable. A la declaració confirmeu: no presentar símptomes, no haver estat en contacte amb persones positiu en Covid els darrers catorze dies i contactar amb el club en cas de ser positiu els següents catorze dies.

Consells:

· Calçat còmode i adequat per caminar.

· Vestir-nos amb varies capes, farà fresca a primera hora i a dalt del cim, si fa vent també pot fer fred.

· Portar esmorzar, dinar i aigua.

· Portar farmaciola i protecció solar

TORNEU ENRERE