DISSABTE I DIUMENGE, 10 I 11 DE JULIOL: BESSIBERRI SUD

Pujada al Besiberri Sud des de l’entrada Sud del Túnel de Vielha. Dos dies: 10 i 11 de juliol

IMPORTANT:
Dificultat ALTA, per a gent amb experiència i preparació a muntanya.

S’ha de tenir llicència. Qui no en tingui en pot demanar una de temporal però s’ha d’avisar com a molt tard el dimecres.

Últim dia per apuntar-vos a la sortida (a través del correu del Club): dijous 8 de juliol. Poseu el vostre nº de mòbil. Farem un grup de WhatsApp.

DESCRIPTIU:
Primer dia, dissabte 10
Anem amb cotxes particulars des de Caldes fins al pàrquing del refugi de Conangles. Sortirem a les 7 del matí de Caldes. Punt de trobada a la Plaça de la Sardana. Durada aproximada de viatge amb cotxe: 4:30h.

Sortim del pàrquing i seguim la pista de Besiberri fins a trobar el riuet de Besiberri on trobem un camí que ens enfila en direcció est. Fem un desnivell de 600 metres de pujada i una distància de 5km per trobar l’estanyet a sota el refugi lliure de Besiberri on plantarem les tendes.

Segon dia, diumenge 11
Deixem les tendes per continuar pujant, ja tot en tartera i rocam. Desnivell de pujada 900 m i distància 4 km fins al cim del Besiberri Sud. Pendent dret però sense grimpades. Segons ens informen del refugi de Conangles, encara hi ha congestes i caldrà portar grampons. En el descens passarem a recollir les tendes. Baixada de 1500m i 9,5 km de distància.

Calculem ser de tornada als cotxes entre les 3 i les 4 de la tarda. Arribarem a Caldes entre 8 i 9 del vespre.

MATERIAL:
Tenda per dormir, s’aconsella portar màrfega i sac. Frontal. Dinar i sopar de dissabte. Esmorzar i dinar de diumenge. Aigua, a l’última part del recorregut no en trobarem. Gorra, crema solar, ulleres. Roba per abrigar. Bastons i botes de muntanya, doncs el segon dia és tot roca. Portar diferents capes de roba, podem passar fred i calor.

Cal portar grampons, el club en disposa però en número limitat. Les persones interessades en demanar-ne ho heu de fer saber al mail del Club Excursionista.

Farmaciola, manta tèrmica.

COVID-19:
El dia de l’activitat:
– Prendrem la temperatura abans de la sortida
– Els participants haureu de signar la declaració de responsabilitat i de coneixement de les normes preventives de salut
– I recordeu també l’obligació de dur mascareta posada mentre no s’estigui fent l’activitat i de respectar en tot moment les distàncies i en general les directrius marcades per sanitat.

Responsable de la sortida: Pere Serrats.