DIUMENGE I DILLUNS, 11 I 12 D’OCTUBRE (15 anys d’Alberades)

Celebrada travessa que ha agradat molt en les diverses edicions que l’hem realitzada. La primera vegada que es va fer, el 20 i 21 d’octubre de 2001, es va sortir de Banyuls on hi haviem arribat amb tren des de Caldes i vàrem dormir amb tendes sota el Puigneulós. Va ser conduïda per en Lluís Valls, el senglar de Colera. Enguany la portaran en Toni i la Meius.

Travessa de l’Albera des de Coll de Banyuls a La Jonquera fent el Puig Neulós. Dos dies: 10 i 11 d’octubre 2020

Descriptiu:
Primer dia, dissabte 10 d’octubre.
Anirem amb BUS fins a Coll de Banyuls on començarem la ruta.

Seguint la carena de la muntanya pujarem al Pic de Sallfort i continuarem, a estones per carena i a estones per dins de boscos, fins al Puig Neulós. Si tenim sort amb la climatologia, és una ruta on gaudirem de molt bones vistes sobre tot l’Empordà i el Rosselló. Creuarem també magnífics boscos i visitarem el pou de neu del Puig Neulós. Des del Puig Neulós baixarem cap al Coll de l’Ullat on soparem i dormirem al Refuge Xalet de l’Albère.

Per qui no vulgui sopar i/o dormir al refugi, es pot acampar al voltant del mateix.

Segon dia, diumenge 11 d’octubre
Sortirem del refugi seguint el GR-10 i pujarem al Roc dels Tres Termes. El deixarem per seguir la carena fronterera per la banda francesa fins al Coll Forcat. On ens endinsarem cap al Coll de l’Espinàs i una mica abans d’arribar al Coll de l’Auleda ens trobarem el GR-11 que ja seguirem fins a La Jonquera. En aquest punt, desviant-nos 500 m, podem veure les restes d’un hidroavió estavellat l’any 1986 durant les tasques d’extinció d’un incendi a la zona.

Des de La Jonquera tornarem amb transport públic. Bus regular fins a Figueres i tren fins a Caldes.

DADES
Dades Dissabte:
Caldes – Coll de Banyuls, amb bus: 83 km, 1h 20min.
Distancia ruta primer dia: 17,5 km
Desnivell + acumulat: 1.100 m
Temps de marxa: 7 hores (parades a part)

Dades Diumenge:
Distancia ruta segon dia: 14 km
Desnivell + acumulat: 350 m
Temps de marxa: 5,5 hores (parades a part)

HORARIS
Horari dissabte:
Sortirem de Caldes a les 7h45min
Inici excursió a Coll de Banyuls, previst per les 9h 30min
Sopar al Refuge: 19h

Horari diumenge:
Sortida des del Refuge: 8h
Hora sortida Bus La Jonquera – Figueres: 15h15min
Hora sortida tren Figueres – Caldes de Malavella: 16h 29min

RECOMANACIONS:
Excursió per terrenys sense dificultat, però llarga amb un desnivell considerable. Cal dur barret i protector solar, així com aigua (podem tenir molt sol i calor), esmorzar i dinar pel dissabte.

Portar capes d’abric, podem tenir vent i pluja, pugem fins als 1.243m on pot fer fred.

Portar calçat adequat per caminar per zones pedregoses.

IMPORTANT:
Cal apuntar-s’hi amb antelació al mail del Club Excursionista i si esteu interessats en quedar-vos a sopar i/o dormir al Refuge Chalet de l’Albère també ho heu de dir, com abans millor i al més tard, el dimecres 7 d’octubre.

El Club organitzarà la pujada de un vehicle fins al refugi per pujar sacs, tendes, mudes per canviar-se, menjar, etc per qui no ho vulgui portar al damunt durant tot el dissabte.

Al refugi no hi ha mantes (tema coronavirus, heu de preveure els vostres llençols, mantes o sacs de dormir).

El dia de l’activitat:

– Prendrem la temperatura abans de la sortida,

– Els participants haureu de signar la declaració de responsabilitat i de coneixement de les normes preventives de salut.

– I recordeu també l’obligació de dur mascareta posada mentre no s’estigui fent l’activitat i de respectar en tot moment les distàncies i en general les directrius marcades per sanitat.

PREUS
– Mitja pensió: sopar randonnier-dormir-esmorzar: 41 €
– Sopar menú restaurant:  25 €
– Dormir al refugi: 16 €
Esmorzar: 7,50 €
– Pic-nic: 9 €
– Bitllet bus La Jonquera/Figueres: 3,20 €
– Bitllet tren Figueres/Caldes: 4,90 €
– Bus Caldes – Coll de Banyuls: gratuït per a socis anuals, 12 € socis d’un dia.