DIUMENGE, 18 DE JULIOL: POUS DE GLAÇ DEL MONTSENY

Ruta circular: Font de Passavets-Turó de l’Home-travessa pel Sot Mal, sota les Roques de Glaç-Les Agudes-Font de Passavets

Dades:
Volta circular d’uns 13 km, amb 930 m de desnivell acumulat (que farem en dos trams separats). Assequible per a tothom acostumat a caminar, sense dificultats tècniques ni passos compromesos.

Descriptiu:
Anirem amb cotxes particulars fins a la zona d’aparcament de la Font de Passavets (entre els punts quilomètrics 22 i 23 de la carretera BV-5114)  des d’on sortirem caminant.

Hem preparat un ruta que transcorrerà entre els 1.200 i els 1.700m d’alçada (i la major part dins de bosc). Esperem que estarem mes frescos que no pas a la plana. Caminada molt variada: combina la pujada a cims (Turó del Home i Les Agudes) amb el passeig i contemplació de boscos (fagedes, avetedes i alguns castanyers) i també la visita a pous de glaç, darrerament recuperats, en veurem almenys sis. Tot això ho anirem trobant mentre fem camí i visitem els llocs més destacats del recorregut:

–          La Fageda Gran

–          L’Avetosa

–          Pous de Glaç del Comte

–          Turó de l’Home, 1.705,8m d’alçada, punt culminant de la serralada

–          Pous de glaç d’en Cervera i faig monumental

–          Pous de glaç del Sot Mal

–          Les Agudes, 1.705,4m d’alçada, pic més alt de La Selva

–          Font de Briançó i font de Passavets

• Es necessari apuntar-se al mail del Club, no més tard de dissabte a les vuit del vespre.
  • S’haurà de signar la declaració responsable. A la declaració confirmeu: no presentar símptomes, no haver estat en contacte amb persones positiu en Covid els darrers catorze dies i contactar amb el club en cas de ser positiu els següents catorze dies.
  • Es prendrà la temperatura corporal a cada participant, en cas de superar els 37º no s’hi podrà participar.
  • En les aturades i reagrupaments s’haurà de respectar la distància de seguretat i fer ús de la mascareta si no es mantenen les distancies.

Horari:
Sortirem a les 7h 00, des del Parc de la Sardana i anirem amb cotxes fins al àrea d’aparcament de la Font de Passavets, des d’on preveiem començar a caminar a les 8h00.

Durada de la  caminada 6 – 7 hores més parades.

Calculem estar de tornada a Caldes de 17h a 18h.

Punt de Trobada:
Parada bus al Parc de la Sardana

Consells:

• Calçat còmode i adequat per caminar.
  • Vestir-nos amb varies capes, farà fresca a primera hora i a dalt dels cims, si fa vent també pot fer fred, i si fa sol, tindrem una temperatura mol més alta al mig dia.
  • Portar  esmorzar, dinar i aigua.
  • Portar protecció solar (majoritàriament anirem per zones ombrils, però els cims i la baixada cap els pous d’en Cervera es al descobert.