DIUMENGE, 8 DE MAIG: DOBLE PROPOSTA AL VOLCÀ DE LA CROSA AMB BICICLETA I A L’ALBERA VESSANT NORD A PEU

L’ALBERA VISTA DES DEL NORD

El proper diumenge tornem a programar la sortida a l’Albera, a veure si a la tercera en Kim i la Neus ens porten a visitar aquesta zona.

Ruta circular: La Vall (Sureda), Roc de les Medes, Coll dels Tres Faigs, Puig dels Quatre Termes, Refugi/ Font de les Colomates, torre de la Massana.

Dades
Volta circular d’uns 16 km, amb 1200 m de desnivell acumulat. No te cap dificultat tècnica. No obstant, sí que té fort desnivell en un tram llarg i seran unes 7/8 hores de ruta.

Cal travessar el riu de la Massana en dos punts sense ponts. Podem trobar els cursos dels torrents i riu “alegres” (millor bastons , mitjons de recanvi o xancletes, en funció del que estigueu acostumats a fer per travessar si hi ha aigua)

Descriptiu:
Hi anirem amb cotxes particulars fins a la zona d’aparcament del veïnat de La Vall, a Sureda. S’hi arriba des d’El Voló (Le Boulou) per l’AP7 o per la Nll, després per la D618 direcció Sorède, poble que cal travessar i per últim direcció al petit veïnat de Lavail, des d’on sortirem caminant.

La ruta transcorre entre els 200 m i els 1.159 m d’alçada, principalment per boscos de roure, faig i sureres molt madurs i ben conservats (reserva natural de les Moixoses i reserva forestal de la Massana). Al punt més alt, els arbres desapareixen i ens trobem amb prats exposats a tots els vents o coberts de boira i també amb formacions rocoses curioses. En qualsevol cas, el recorregut és per corriols amb marques grogues i senyalització vertical.

És necessari apuntar-s’hi al correu del club, data límit el dissabte 7, a la tarda.

En les aturades i reagrupaments s’haurà de respectar la distància de seguretat.

Horari:
Sortirem a les 6h, des del Parc de la Sardana, i anirem amb cotxes fins al àrea d’aparcament de Lavall des d’on preveiem començar a caminar a les 8h. (Trobada amb en Kim i la Neus a l’Àrea de la Jonquera o l’anterior -Km 12- a les 7h)

Durada de la caminada, unes 8 hores sense parades.

Calculem estar de tornada a Caldes sobre les 19h.

Punt de Trobada:
Parada bus al Parc de la Sardana.

Consells:

· Calçat còmode i impermeable, adequat per terreny irregular, humit i pedregós.

· Vestir-nos amb varies capes, farà vent del nord probablement tot el dia.

· Portar esmorzar, dinar i aigua.

Crema solar i gorra, per les zones me exposades al sol

Calçat i mitjons de recanvi per quan acabem la ruta.

Ruta al wikoloc:

https://ca.wikiloc.com/rutes-senderisme/la-vall-puig-dels-quatre-termes-torre-de-la-massana-88891119 (la Vall- puig dels Quatre Termes – Torre de la Massana) a Wikiloc

RUTA AMB BTT FINS AL VOLCÀ DE LA CROSA

Hora i lloc de sortida: 9:00h del parc de la Sardana (41º50’20.95”N 2º48’40.24”). Per sortir a les 09:10h

Durada: entre 3h i 3,5h, depèn del ritme dels assistents i de les parades.

Distància: 37km amb 370 m de desnivell, el desnivell es durant tot el recorregut, hi ha algun tram de pujada llarga.

Dificultat: Sortida per a gent acostumada a pedalar, amb alguns traçats per corriols i pistes divertides i paisatges encisadors.

Itinerari: Sortirem per la via verda de la Creu de la mà fins al Golf, d’aquí cap a Vilobí d’Onyar, Salitja Sant Dalmai i arribar al mirador del volca de la Crosa. La tornada te un recorregut similar i al arribar a l’eix agafarem direcció Franciac i cap a Caldes

Cal portar: Aigua, esmorzar, casc, la bicicleta revisada i en condicions. Es recomana portar una càmera de recanvi per canviar en cas de punxada

Consells: Vestir-nos amb diferents capes.

Els menors han d’anar acompanyats d’un adult.

Pautes de protecció covid: A les aturades i reagrupaments s’haurà de respectar la distància de seguretat

És aconsellable apuntar-s’hi al mail del Club, fins el dissabte 7 al vespre per a poder-nos planificar.